Rzecznik Episkopatu: Zróbmy galerię szopek bożonarodzeniowych w internecie
Category : Komunikat Episkopatu
Zachęcam do stworzenia ogólnopolskiej galerii szopek bożonarodzeniowych w Internecie. Oznaczajmy nasze zdjęcia szopek hasztagiem #PolskieStajenki i zamieszczajmy je w mediach społecznościowych – podkreślił ks. Paweł Rytel-Andrianik, rzecznik Konferencji Episkopatu Polski.
Ks. Rytel-Andrianik przypomniał, że papież Franciszek w wydanym ostatnio Liście Apostolskim o znaczeniu i wartości żłóbka, podkreśla, że chce wesprzeć „piękną tradycję naszych rodzin, które w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie przygotowują żłóbek, a także zwyczaj umieszczania go w miejscach pracy, szkołach, szpitalach, więzieniach, na placach”.
Rzecznik Episkopatu zachęca do umieszczania zdjęć szopek bożonarodzeniowych na Facebooku i Twitterze, oraz w innych mediach społecznościowych. „Oznaczajmy je hasztagiem #PolskieStajenki. W ten sposób stworzymy galerię zdjęć naszych polskich szopek w Internecie i pokażemy piękno i duchowy wymiar Bożego Narodzenia” – zaznaczył ks. Rytel-Andrianik.
„Dzięki inicjatywie #PolskieStajenki, w którą angażuje się tak wielu internautów, pokazujemy wiarę i dzielimy się radością z narodzin Syna Bożego. Przez to wypełniamy intencję Papieża Franciszka, aby szopki bożonarodzeniowe były nie tylko w kościołach, ale także w przestrzeni publicznej” – stwierdził rzecznik Episkopatu Polski.
Ks. Rytel-Andrianik przywołał również słowa Ojca Świętego ze wspomnianego Listu Apostolskiego: „Dlaczego żłóbek wzbudza tyle zadziwienia i nas wzrusza? Przede wszystkim dlatego, że ukazuje czułość Boga. (…) W Jezusie Ojciec dał nam brata, który wychodzi, by nas szukać, kiedy jesteśmy zdezorientowani i zatracamy kierunek; wiernego przyjaciela, który jest zawsze blisko nas; dał nam swego Syna, który nam przebacza i podnosi nas z grzechu”.
Akcja społecznościowa #PolskieStajenki prowadzona jest w Internecie po raz trzeci. Za każdym razem cieszy się ogromną popularnością użytkowników mediów społecznościowych, dzięki którym Dobra Nowina dociera do milionów ludzi na całym świecie.
BP KEP